Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver

Kalendarz

Maj 2024

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Partnerzy

Kurnik

EUBGF

EBIF Deutschland

Losowa Fotka

Zobacz temat

 Drukuj temat
Pytania o pozycję
Marco
Chciałbym zapytać, co zrobilibyście w takiej sytuacji i dlaczego:



is Player 2


score: 2
pip: 158
7 point match
pip: 160
score: 0


is Player 1
XGID=-a---aE-D---dD---d-e--A-A-:0:0:1:32:0:2:0:7:10
Position ID: 4PPgASHg8+ABJA Match ID: cInpACAAAAAA
to play 32



Program zaproponował 24/22 i 8/5. Nie rozumiem, dlaczego. Ja na początku chciałem 13/8, ale program mnie ochrzanił, że to błąd.

W następnym ruchu czarne oczywiście wyrzuciły 4 i 2 i poszły bar/2 i 1/5. Wiem, że nie ma się co sugerować tym biciem, bo to jak w pokerze - można dobrze zagrać i przegrać.
 
kasz
O złoty punkt (5pkt.) warto walczyć. Jest to najlepszy punkt do zajęcia na początku.

Świetnie wpasowuje się w wiele możliwych planów rozgrywki:

• blokowanie - wartość podobna do pkt. 7 (tzw. bar-point);

• atak - tworzy drugi punkt w naszym domu, przez co przeciwnikowi trudniej będzie wejść po zbiciu;

• wyścig - gdy będziemy prowadzić i będziemy potrzebować bezpiecznie wrócić do domu, a nasz przeciwnik będzie czekał w naszym domu (np na pkt. 22 albo 21), nasz złoty punkt będzie stanowił bezpieczne miejsce lądowania dla kamieni sprowadzanych z przedpola

• ogólna elastyczność i komunikacja pionków w pozycji - najlepiej jest tworzyć punkty blisko siebie i trzymać kamienie możliwie blisko, bo wtedy najlepiej ze sobą współpracują

Z tych wszystkich powodów początkowe 31 jest najlepszym możliwym rzutem, bo możemy natychmiast zbudować nasz złoty punkt. Daleko za tym rzutem są dopiero 65 (ucieczka 24/13), 42 (budowa pkt.4) i 61 (budowa pkt. 7).

Jeżeli możemy, powinniśmy w początkowej fazie praktycznie zawsze zbić blotką przeciwnika, który podsunął się na nasz pkt. 5. Zalety płynące z posiadania tego punktu są warte ryzyka zbicia naszej blotki.

W Twoim problemie 8/5* jest więc automatyczne. Przegrywając w meczu zagrałbym dwójkę 13/11, by wzmocnić opcje ataku. Jako strona wygrywająca natomiast, skupiłbym się na bezpieczeństwie i pokrył pkt. 22, by uniknąć niespodziewanego pechowego ataku przeciwnika.
 
Marco
Dzięki wielkie! Uśmiech
 
niuniuch
Jeszcze takie małe uzupełnienie, że generalnie to samo dotyczy sytuacji gdy przeciwnik podsunął się na nasz punkt 4. Na przykład w poniższej sytuacji poprawnym ruchem jest 13/4*



is Player 2


score: 2
pip: 164
Unlimited Game
Jacoby Beaver
pip: 167
score: 0


is Player 1
XGID=-a--a-E-C---eE---c-e----B-:0:0:1:63:0:0::0:10
Position ID: 4HPwASLgc/ABMA Match ID: cAkPACAAAAAA
to play 63


A czasami możemy mieć okazję bić na obu tych punktach - też należy to wtedy zrobić mimo, że wystawiamy się na podwójne bicie:



is Player 2


score: 2
pip: 160
Unlimited Game
Jacoby Beaver
pip: 167
score: 0


is Player 1
XGID=----aaE-C---eE---c-e----B-:0:0:1:32:0:0::0:10
Position ID: 4HPwAQXgc/ABMA Match ID: cIkJACAAAAAA
to play 32

Alea iacta est
 
Marco
A nie spowolni to nas, w przypadku bicia, za bardzo?
 
niuniuch
Rzecz w tym właśnie, że koszt bycia zbitym w początkowej fazie gry, kiedy przeciwnik nie ma jeszcze zbudowanej bazy, jest bardzo niski. Dlatego opłaca się podejmować dużo większe ryzyko niż w późniejszych fazach gry.

Dużo większym ryzykiem jest pozwolić przeciwnikowi zbudować kotwicę.
Nawet w poniższej sytuacji, gdzie bicie jest bardzo prawdopodobne, poprawnym ruchem jest 13/8 6/5*



is Player 2


score: 0
pip: 181
13 point match
pip: 167
score: 0


is Player 1
XGID=-aa-aaE-C---cE---c-e----B-:1:1:1:51:0:0:0:13:10
Position ID: 4HNwQCngc/ABMA Match ID: UYmmAQAAAAAA
to play 51

Alea iacta est
 
Marco
Postaram się tak grać. Chociaż jeszcze tego właśnie nie czuję...
 
Marco
Znowu mam problem... Krzywi się



is Player 2


score: 2
pip: 172
7 point match
pip: 101
score: 2


is Player 1
XGID=-BABdBC----BcB-A-c-c-aa---:1:-1:1:42:2:2:0:7:10
Position ID: lHNwgAdrdjATAA Match ID: QQnqACAAEAAA
to play 42


Chciałem polecieć 6/2 i 15/13. Czerwone światło i program ryczy, że źle. Każe 15/11 i 13/11. Czy przy przewadze takie zostawienie pojedynczego pionka ma jakieś taktyczne uzasadnienie? Bo zaraz sprawa wyglądała tak:



is Player 2


score: 2
pip: 172
7 point match
pip: 95
score: 2


is Player 1
XGID=-BABdBC----DcA---c-c-aa---:1:-1:-1:21:2:2:0:7:10
Position ID: a3bwBACUc3CABw Match ID: AQHlACAAEAAA
to play 21



Tego pionka już nie odzyskałem...
Edytowane przez Marco dnia 06.08.2015 18:53:05
 
kasz
Techniczna, ciężka do zauważenia zagrywka.

Dom przeciwnika jest w tej chwili w rozsypce, ale będzie się znacznie ulepszał z ruchu na ruch. Lepiej jest więc zaryzykować teraz niż za parę ruchów, kiedy trafienie może być fatalne w skutkach (a na pewno będzie problem z bezpiecznym wyczyszczeniem tych 2 punktów bez dubla).

Nawet jeśli nas zbije, to będziemy mieli bezpośredni strzał na jedną z jego blotek.

Trafiłeś akurat na bardzo pechową sekwencję.
 
Marco
A to, co ja chciałem zrobić, czyli 6/2, 15/13, było dużym błędem?
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.16
4,148,861 unikalne wizyty