Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver

Kalendarz

Kwiecień 2024

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Partnerzy

Kurnik

EUBGF

EBIF Deutschland

Losowa Fotka

Zobacz temat

Polska Strona Backgammona » Dyskusje o backgammonie » Nauka gry
 Drukuj temat
Liczenie rzutów
kasz
wszystkich rzutów jest 36 (6 oczek na jednej razy 6 oczek na drugiej kostce)
rzut złożony z 2 różnych liczb liczy się jako 2 rzuty (np 21 i 12)
dubel liczy się jako 1 rzut

wszystkich dubli jest 6/36 rzutów = 1/6

bezpośredni numer = 11 rzutów (1 dubel i po 2 rzuty z 5-oma pozostałymi numerami)
2-gi bezpośredni numer = 9 rzutów (1 dubel i po 2 rzuty z 4-ma pozostałymi numerami - bo z powyższym numerem było już policzone)
3-ci bezpośredni numer = 7 rzutów
4-ty bezpośredni numer = 5 rzutów
5-ty bezpośredni numer = 3 rzuty
6-ty bezpośredni numer = 1 rzut (tylko jeden dubel, bo z każdym innym numerem było już policzone)

w praktyce używa się najczęściej tylko do 3 numerów sumarycznie:
1 bezpośredni numer = 11/36 rzutów = ok. 30% = ok. 1/3
2 bezpośrednie numery = 11 + 9 = 20/36 rzutów = ok. 55% = ok. 1/2
3 bezpośrednie numery = 11 + 9 + 7 = 27/36 rzutów = 75% = 3/4

blotka w odległości 6 oczek = 17 rzutów bijących = ok. 47% = ok. 1/2 (11 bezpośrednich + 6 pośrednich: 51 42 33 22)
blotka w odległości 4 lub 5 oczek = 15 rzutów bijących = ok. 42% = ok. 2/5
blotka w odległości 3 oczek = 14 rzutów bijących = ok. 39% = ok. 2/5
blotka w odległości 2 oczek = 12 rzutów bijących = 33% = 1/3
blotka w odległości 1 oczka = 11 rzutów bijących = ok. 30% = ok. 1/3

1 rzut to ok. 2,8%

średnia ilość oczek / rzut to ok. 8 (dokładnie 8,167)
 
kasz
Przykład szybkiego policzenia decyzji o przyjęciu kontry.



is Player 2


score: 0
pip: 85
11 point match
pip: 81
score: 0


is Player 1
XGID=--BBBCCB----b---A-bbcbbb--:0:0:-1:00:0:0:0:11:10
Position ID: tt0NIAC23QYGAA Match ID: MAFgAQAAAAAA
on roll. Cube action?


Przeciwnik przegrywa wyścig 4-ma oczkami, co stanowi połowę średniego rzutu (8 oczek), szanse w wyścigu są więc niemal dokładnie 50/50.

Gdy nas trafi, jego szansa na wygraną jest niemal pewna.
Rzutów bijących jest 15 (11 czwórek plus pośrednie 31 11 22).

Czyli w 15/36 przypadkach przegrywamy.
W pozostałych 21/36 mamy ok. połowę szans.
Czyli wygrywamy w 10,5/36 przypadkach.

9/36 to 1/4 = 25%
plus jeszcze 1,5 * 2,8% = 4,2%
razem ok. 29%

Do przyjęcia wystarcza niecałe 25%, więc przyjęcie jest jasne.

Dokładne szanse wg programu to 30,41%, więc nieco większe, głównie ze względu na to, że nawet po zbiciu mamy jeszcze parę procent. Jednak dokładność powyższej kalkulacji jest w zupełności wystarczająca.
 
Alvinek
Dzięki za tą wstawkę. Próbowałem zrozumieć i ciągle mi wychodziło, że się pomyliłeś. Nie mogłem odpisać, bo był problem z rejestracją na forum. Gdy w końcu udało się zarejestrować zrozumiałem.

Pomijając Twój oczywisty błąd ze średnią ilością oczek na dwóch kostkach. Zobaczyłem coś innego niż 7 i w ogóle to pominąłem. Aż...

Człowiek jest pewny, że coś wie dopóki ktoś nie udowodni, że jest inaczej.

Dzięki Tobie wiem, że suma jest 8,12(6) = matematyka tryktraka
 
teztakmam
Dziękuję za udostępnienie tych informacji na temat gry w kości. Wygląda na to, że przeprowadziłeś dokładną analizę prawdopodobieństwa dla różnych wyników rzutu dwoma kostkami.

Twoje obliczenia wyraźnie pokazują, jakie są szanse na uzyskanie poszczególnych kombinacji wyników. To przydatna wiedza dla osób, które chcą poprawić swoje umiejętności w grach opartych na rzutach kostkami, takich jak backgammon czy craps.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania lub chcesz podyskutować na temat gier w kości, chętnie Ci pomogę!



___________________________
https://otomedi.pl/kalkulator-promili-we-krwi/
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.04
4,139,354 unikalne wizyty