Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver

Kalendarz

Maj 2024

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Partnerzy

Kurnik

EUBGF

EBIF Deutschland

Losowa Fotka

Zobacz temat

 Drukuj temat
21 za 4-prime
entragian
Pozycja wygląda następująco, nie do końca rozumiem dlaczego zostałem ukarany -0,091 błędem Smutek



is Player 2


score: 0
pip: 135
13 point match
pip: 162
score: 4


is Player 1
XGID=----bCBBC---bB-a--ccbb-B-A:1:1:1:21:4:0:0:13:10
Position ID: 2O6IAQZw28EATA Match ID: UQmlAQAAIAAA
to play 21



Czy gra tutaj jest aż tak oczywista?
Edytowane przez entragian dnia 22.06.2016 11:20:03
 
niuniuch
W każdej sytuacji, gdy mamy na planszy prime, kluczowym polem dla obu stron staje się punkt z przodu blokady. Jak patrzę na tą sytuację to od razu widzę, że najbliższe parę ruchów to będzie walka o punkt nr 22. Jest okazja zacząć ten punkt, to trzeba to zrobić.

Zagrałbym bez namysłu Bar/22.

Najgorsze, co może się stać w grze prime-vs-prime, to konieczność składania się w bazie gdy nie możemy uwolnić zapasowych pionów zza blokady przeciwnika. Może się wydawać, że jeszcze upłynie dużo czasu zanim to się stanie problemem, ale właśnie teraz jest czas żeby o tym myśleć, zanim będzie za późno.
Alea iacta est
 
entragian
 
kasz
Pozycja to prime vs prime. Timing jest tu kluczowy.

B/22 daje maksymalne szanse na ucieczkę i niewielkie szanse na przesunięcie anchora pod krawędź bloku przeciwnika (również bardzo cenne), ale ryzykuje atakiem i łatwiejszym przez to zamknięciem przez przeciwnika pkt.22, co byłoby dla nas bardzo niepożądane.

B/23 8/7 jest bezpieczne, podczas gdy uciekające 6-ki mogą być wystarczające, bo będziemy mieli jeszcze trochę czasu na ich wyrzucenie (mamy trochę czasu zbuforowane w pionach na midpoincie).

B/24 5/3 to antyruch w tej pozycji, wynikający z nieświadomości priorytetów. Ustawiasz piona w pozycji 6 oczek za blokiem, niesamowicie utrudniając mu ucieczkę. 5-ki nie przeskakują bloku, a 6-ki będą prawdopodobnie zbyt ryzykowne, bo złamiesz swój anchor. To zagranie pogarsza twój timing zamiast go polepszać.

W dodatku zrzucasz attackera z bloku, slotując niepotrzebny w tej chwili pkt.3. Ta blotka może długo nie zostać pokryta i jest bardziej wadą pozycyjną niż zaletą ze względu na prawdopodobną wymianę ognia, gdy będziesz próbował przeskoczyć blok. 8/6 jest lepsze, bo utrzymujesz 2 attackerów na bloku, szachując anchor przeciwnika w razie jego próby ucieczki jednym pionem.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.05
4,164,219 unikalne wizyty