Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver

Kalendarz

Maj 2024

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Partnerzy

Kurnik

EUBGF

EBIF Deutschland

Losowa Fotka

Zobacz temat

 Drukuj temat
Kotwica vs przykrycie
entragian



is Player 2


score: 0
pip: 145
Unlimited Game
pip: 135
score: 4


is Player 1
XGID=-a-BABB-C-A-eB---cAcba---A:0:0:1:61:0:0::0:10
Position ID: aOfgAyCszYlBQA Match ID: cAkHAAAAIAAA
to play 61



BAR/24 wymuszony, zostaje 6.

Przesłanki

1. 24/18
a. zaawansowana kotwica na 18
b. blokowanie rozładowania 13 punktu przez 6x czarnego
c. poprawia "connectivity"
d. wystawia 11 strzałów (wszystkie 3-ki), jeden podwójny - 63

2. 10/4
a. biały prowadzi w wyścigu, nie chce być bity na 4
b. budujemy domek
c. mamy lepszy domek i tak, więc czy potrzebujemy anchora na 18? czarny nie ma zbyt dużo amunicji na blitza (chyba?)
d. wystawia milion strzałów i dobrych rzutów dla czarnego (6X z czego 64, 63, 62 biją i pokrywają), 54 pokrywa, 53 buduje punkt 1 i bije, 52 pokrywa, 51 buduje punkt 3 czarnego, 43 pokrywa punkt 4, 42, 41 bije i/lub pokrywa, 32 pokrywa, 31 bije i pokrywa, 21 bije i pokrywa. Duble też nie są złe 11, 22, 33 - bardzo dobre, 44 i 66 dobre, 55 średnie (robi 3 punkt). Hm, czy czarny ma tu jakieś złe rzuty w ogóle? Z przymrużeniem oka

O bogowie, dopiero jak sobie to napisałem to widzę, co się dzieje jeżeli się nie zbuduje 18 punktu. Czy moje rozumowanie jest tu słuszne? Uśmiech
Edytowane przez entragian dnia 04.07.2016 14:42:52
 
niuniuch
Dla mnie bardzo trudna decyzja, ale bardziej apetycznie wygląda 24/18.

Przede wszystkim jak patrzę na tą pozycję, to nasza formacja z przodu jest już bardzo silna, a jeżeli przeciwnik nie wyrzuci 3, to będzie jeszcze silniejsza. Natomiast pozycja z tyłu jest bardzo słaba, a przeciwnik coraz mocniejszy. Wydaje mi się, że trzeba skorzystać z okazji i wzmocnić tyły.
Mając kotwicę możemy grać dużo bardziej agresywnie przeciwko blotce przeciwnika u nas a bazie, bo dużo mniej boimy się bicia. Nawet jeżeli przeciwnik wyrzuci 3, to dzięki nowej kotwicy zagrożenie jest niewielki. Tymczasem jeżeli przeciwnik nie zbije ani nie ucieknie 65, to będziemy zbliżać się do kontry.

10/4 fajnie buduje domek, ale jedna niefortunna sekwencja i może się okazać, że będziemy sobie mogli z tym domkiem tylko zrobić zdjęcie, bo resztę partii spędzimy na bandzie... Pokazuje język
Alea iacta est
 
kasz
Nie jestem pewien.

W takich sytuacjach często wybieram budowanie bazy, bo pośrednio broni ona blotek po drugiej stronie. Przeciwnik ma tylko kilka bezpiecznych bić - 63, 31, 11, 33. Pozostałe zostawiają blotkę na jego 7-ce, co daje nam trochę strzałów powrotnych (które są bardzo silne biorąc pod uwagę naszą 4-pkt-ową bazę i prawdopodobnie prowadzą do mocnej kontry, której często przeciwnik nie będzie mógł przyjąć).

Jak teraz zbudujemy pkt. 18, trafienia przeciwnika są dużo bardziej kosztowne, bo cofają nas w wyścigu bardziej, anulując nasze solidne prowadzenie. W przypadku dalszej wymiany bić, nasz dom nie jest już tak mocny, do tego przeciwnik może zbudować kotwicę w którymś momencie.

Zbudowany pkt.4 to solidny atut, który będzie procentował do końca gry, we wszystkich wariacjach.

Jednak patrząc na nasze prowadzenie w wyścigu, skłaniałbym się ostatecznie do zbudowania 18-ki, bo w przeciwnym wypadku przeciwnik ma jednak zbyt dużo rzutów bijących, które mimo ryzyka są wszystkie bardzo mocne.

Po tym ruchu, jeśli unikniemy zbicia, mamy prawdopodobnie soczystą kontrę.
 
entragian
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.06
4,164,122 unikalne wizyty