Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver

Kalendarz

Marzec 2024

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Partnerzy

Kurnik

EUBGF

EBIF Deutschland

Losowa Fotka

Zobacz temat

 Drukuj temat
Dublowanie w meczu przy prowadzeniu 5-away 9-away (wyścig)
entragian
Jako, że próbowałem ostatnio ogarnąć decyzje kostką w meczu to pozwoliłem sobie tu zapisać mój tok rozumowania.

Pozycja następująca:



is Player 2


score: 8
pip: 31
13 point match
pip: 39
score: 4


is Player 1
XGID=----AAE------------bb-baa-:0:0:-1:00:4:8:0:13:10
Position ID: qA8AADUbAAAAAA Match ID: MAGgAYAAIAAA
on roll. Cube action?


Liczę sobie metrykę Isight
Czarny: 32(pips) + 1 (dziura na 4-punkcie) + 1 (jeden więcej pion do zrzucenia) => 34 + [34/6] = 39
Biały: 39 + 0 (nie ma wieży na 1,2,3-punktach, nie ma dziur itd. zgodnie z algorytmem)

Isight zatem mówi dla NMS: D/P

No ale czarny prowadzi 5-away 9-away więc myślałbym, że powinien być bardziej konserwatywny i jeszcze poczekać... ale chyba nie :/ Bo liczę sobie doubling point:

Doubling point czarnego = Ryzyko/(Ryzyko + Zysk) = 5/(5+5) = 50%

Gdzie (z MET):
Ryzyko = 68% (stan po ND/L: 5-away,8away) - 63% (stan po D/L: 5-away,7-away) = 5%
Zysk = 84% (stan po D/W: 3-away,9-away) - 79% (stan po ND/W: 4-away, 9-away)= 5%


Dziwne - 50%? Czyli dublować po prostu będąc faworytem? Hm.


Take point białego = Ryzyko/(ryzyko + zysk) = 5/(5+16) =~ 24%

Gdzie (z MET):
Ryzyko = 21% (stan po Pass: 9-away, 4-away) - 16% (stan po T/L: 9-away, 3-away) = 5%
Zysk = 37% (stan po T/W: 7-away, 5-away) - 21% (stan po pass: 9-away, 4-away) = 16%


Druga kwestia to - jak oszacować w tym wypadku szanse na wygraną? Uśmiech Wiem! Na pewno nie będzie gammona! Czyli Gammon i Backgammon: 0%! Szeroki uśmiech
Edytowane przez entragian dnia 11.08.2016 17:34:16
 
kasz
jak już jesteśmy przy Isight - szanse na wygraną (cubeless):
http://www.bkgm.com/articles/Reichert/insights-with-isight.pdf
str. 28

tutaj: 80 - 13 + 0 = 67%
czyli easy take
EDIT: pomyłka w liczeniu, poprawny wynik w nast. poście


67% to trochę mało na kontrę w wyścigu, szczególnie gdy przeciwnik ma niższy take point niż normalnie

Doubling point nie oznacza, że powyżej tej wartości się kontruje. Kontrowanie zależy od dynamiczności pozycji. Jest coś takiego jak doubling window, które rozciąga się od tego, co nazwałeś doubling point, aż do take point'a przeciwnika. Czyli tutaj 50-76% (podobnie jak przy NMS/money). Im bardziej dynamiczna pozycja (kolejna wymiana może drastycznie zmienić szanse), tym wcześniej się kontruje. W większości pozycji kontruje się tak na oko przy 65-70% gdy gammony są niskie, a jak są wysokie to już bardzo różnie.
Edytowane przez kasz dnia 11.08.2016 17:31:34
 
kasz
W poprzednim poście wziąłem na ślepo, wyliczony przez ciebie pip count - 39 vs 39. Tak to jest jak się pisze szybkie odpowiedzi z pracy Z przymrużeniem oka

Poprawne szanse wg Isight:
Czarny: 31 + 1 (1 pion więcej) + 1 (dziura na 4-ce) = 33
Biały: 39

80 - 33/3 + 6*2 = 81%, czyli pass

Tak na marginesie - żadna metryka nie jest idealna i trzeba używać swojej intuicji do drobnych modyfikacji. Białemu za taką wysoką wieżę na 6-ce, w połączeniu z oskubanymi niższymi punktami, na pewno należy coś dodać. Wygląda na to, że 1 oczko to odpowiednia wartość, bo wtedy 80 - 33/3 + 7*2 = 83%. Program pokazuje 83,5%.
 
entragian
W moich obliczeniach wyznaczyłem "Adjusted Pip Count" (ze wskazanego artykułu punkt 5.1 i 5.2 - strona 15) co w zasadzie dało taki sam wynik jak wyliczenie CPW i zastosowanie warunków ze strony 28. Czyli Double/Pass.

Przy czym ciekawe jest to liczenie CPW, bo jak dobrze rozumiem daje ono jako wynik % szanse na wygranie partii, co jak rozumiem będzie można zastosować w połączeniu z Take-Point'em wyliczonym z Match Equity Table dla danego wyniku? Czyli to odpowiedź na moje pytanie odnośnie szacowania szans! Ha! Dzięki! Uśmiech

Teraz sprawdziłęm w GNU i Take Point białego wyliczony jest w sytuacji Dead Cube (~24%). Przy czym ona dla danego stanu meczu nie jest oczywiście martwa Z przymrużeniem oka Live Cube Take Point ~20%. Co i tak przy CPW ~83% dla czarnego daje pass. Wszystko się zgadza Pokazuje język
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.06
4,091,678 unikalne wizyty