Aktualnie online
· Gości online: 1
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver
Logowanie
Partnerzy
Losowa Fotka
Zobacz temat
Dublowanie w meczu przy prowadzeniu 5-away 9-away (wyścig)
|
||||||||||||
entragian |
Dodany dnia 11.08.2016 12:30:26
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 143 Data rejestracji: 20.05.2015 |
Jako, że próbowałem ostatnio ogarnąć decyzje kostką w meczu to pozwoliłem sobie tu zapisać mój tok rozumowania. Pozycja następująca:
Liczę sobie metrykę Isight Czarny: 32(pips) + 1 (dziura na 4-punkcie) + 1 (jeden więcej pion do zrzucenia) => 34 + [34/6] = 39 Biały: 39 + 0 (nie ma wieży na 1,2,3-punktach, nie ma dziur itd. zgodnie z algorytmem) Isight zatem mówi dla NMS: D/P No ale czarny prowadzi 5-away 9-away więc myślałbym, że powinien być bardziej konserwatywny i jeszcze poczekać... ale chyba nie :/ Bo liczę sobie doubling point: Doubling point czarnego = Ryzyko/(Ryzyko + Zysk) = 5/(5+5) = 50% Gdzie (z MET): Ryzyko = 68% (stan po ND/L: 5-away,8away) - 63% (stan po D/L: 5-away,7-away) = 5% Zysk = 84% (stan po D/W: 3-away,9-away) - 79% (stan po ND/W: 4-away, 9-away)= 5% Dziwne - 50%? Czyli dublować po prostu będąc faworytem? Hm. Take point białego = Ryzyko/(ryzyko + zysk) = 5/(5+16) =~ 24% Gdzie (z MET): Ryzyko = 21% (stan po Pass: 9-away, 4-away) - 16% (stan po T/L: 9-away, 3-away) = 5% Zysk = 37% (stan po T/W: 7-away, 5-away) - 21% (stan po pass: 9-away, 4-away) = 16% Druga kwestia to - jak oszacować w tym wypadku szanse na wygraną? Wiem! Na pewno nie będzie gammona! Czyli Gammon i Backgammon: 0%! Edytowane przez entragian dnia 11.08.2016 17:34:16 |
|||||||||||
|
||||||||||||
kasz |
Dodany dnia 11.08.2016 13:40:13
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 107 Data rejestracji: 24.02.2015 |
jak już jesteśmy przy Isight - szanse na wygraną (cubeless): http://www.bkgm.com/articles/Reichert/insights-with-isight.pdf str. 28 tutaj: 80 - 13 + 0 = 67% czyli easy take EDIT: pomyłka w liczeniu, poprawny wynik w nast. poście 67% to trochę mało na kontrę w wyścigu, szczególnie gdy przeciwnik ma niższy take point niż normalnie Doubling point nie oznacza, że powyżej tej wartości się kontruje. Kontrowanie zależy od dynamiczności pozycji. Jest coś takiego jak doubling window, które rozciąga się od tego, co nazwałeś doubling point, aż do take point'a przeciwnika. Czyli tutaj 50-76% (podobnie jak przy NMS/money). Im bardziej dynamiczna pozycja (kolejna wymiana może drastycznie zmienić szanse), tym wcześniej się kontruje. W większości pozycji kontruje się tak na oko przy 65-70% gdy gammony są niskie, a jak są wysokie to już bardzo różnie. Edytowane przez kasz dnia 11.08.2016 17:31:34 |
|||||||||||
|
||||||||||||
kasz |
Dodany dnia 11.08.2016 17:44:27
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 107 Data rejestracji: 24.02.2015 |
W poprzednim poście wziąłem na ślepo, wyliczony przez ciebie pip count - 39 vs 39. Tak to jest jak się pisze szybkie odpowiedzi z pracy Poprawne szanse wg Isight: Czarny: 31 + 1 (1 pion więcej) + 1 (dziura na 4-ce) = 33 Biały: 39 80 - 33/3 + 6*2 = 81%, czyli pass Tak na marginesie - żadna metryka nie jest idealna i trzeba używać swojej intuicji do drobnych modyfikacji. Białemu za taką wysoką wieżę na 6-ce, w połączeniu z oskubanymi niższymi punktami, na pewno należy coś dodać. Wygląda na to, że 1 oczko to odpowiednia wartość, bo wtedy 80 - 33/3 + 7*2 = 83%. Program pokazuje 83,5%. |
|||||||||||
|
||||||||||||
entragian |
Dodany dnia 12.08.2016 01:12:14
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 143 Data rejestracji: 20.05.2015 |
W moich obliczeniach wyznaczyłem "Adjusted Pip Count" (ze wskazanego artykułu punkt 5.1 i 5.2 - strona 15) co w zasadzie dało taki sam wynik jak wyliczenie CPW i zastosowanie warunków ze strony 28. Czyli Double/Pass. Przy czym ciekawe jest to liczenie CPW, bo jak dobrze rozumiem daje ono jako wynik % szanse na wygranie partii, co jak rozumiem będzie można zastosować w połączeniu z Take-Point'em wyliczonym z Match Equity Table dla danego wyniku? Czyli to odpowiedź na moje pytanie odnośnie szacowania szans! Ha! Dzięki! Teraz sprawdziłęm w GNU i Take Point białego wyliczony jest w sytuacji Dead Cube (~24%). Przy czym ona dla danego stanu meczu nie jest oczywiście martwa Live Cube Take Point ~20%. Co i tak przy CPW ~83% dla czarnego daje pass. Wszystko się zgadza |
|||||||||||
|
Przejdź do forum: |